U bent hier:

80 jaar Wijkvereniging

In 2018 is het zover, dan vieren we ons 80 jarig bestaan! Net als in 2013 proberen we er weer een bijzonder jaar van te maken voor de wijk. Hieronder een overzicht van de extra activiteiten, bovenop ons reguliere programma.

LinkedIN Fotoshoot - 18 maart en 3 juni 2018
In het kader van ons 80 jarig bestaan organiseren we speciaal voor jou als professional, als creatieve of als ondernemer een LinkedIN fotoshoot! Op zondag 18 maart en 3 juni ben je (tussen 13:00 en 15:00) van harte welkom in de Sluiswachterswoning naast Buurten in de Fabriek. Fotograaf én professional Kees Rutten heeft daar die dag een speciale LinkedIN studio opgebouwd om voor jou een nieuwe LinkedIN foto te maken. Als kers op de taart maken we je tevens lid van de LinkedIN Club van 80. Aanmelden is niet nodig. Klik hier voor meer informatie.

Plaatsing Stolpersteine - 23 april 2018
Stolpersteine - struikelstenen in het Nederlands - is een project van de Duitse kunstenaar Gunter Demnig. Hij brengt gedenktekens aan op het trottoir voor de huizen van mensen die door de nazi’s gedeporteerd zijn. Op maandag 23 april om 15:00 zal Gunter Demnig bij enkele gedenkwaardige locaties in de wijk deze stolpersteine plaatsen. Na afloop zal bij het Wilde Westen de documentaire Kinderen van Toen in de Wijk van Nu worden vertoond en is er gelegenheid iets te eten. Op 4 mei, voor aanvang van de dodenherdenking, wordt een wandeling langs deze kleine monumenten georganiseerd. Klik hier voor het gehele programma.

Herintroductie boek Oog in Al
Wijkbewoners Janny Ruardy, Gerdie Snellers, Anna Wits, Sam Dekker en fotograaf Kees Rutten brengen in 2018 een vernieuwde uitgave uit van het boek ‘Onder Ons Gezegd - een portret van de Utrechtse wijk Oog in Al’ met tal van nieuwe feiten. Dit boek is op 15 juni gepresenteerd tijdens de Grand Opening van het Lustrum. Klik hier voor meer info.

Lustrum Grand Opening - vrijdag 15 juni 2018
Rond 18:00 starten we Lustrumweekend met een vrijdagmiddagborrel. Om 20:00 start een inhoudelijk programma, bestaande uit een late night show met interviews en verhalen uit de wijk en de herintroductie van het boek ‘Onder Ons Gezegd’. Dit wordt gevolgd door een spetterend optreden van de Utrechtse Studenten Big Band!

Lustrum Volleybal Toernooi en Jeugd Sportzeskamp - zaterdag 16 juni 2018
Zaterdag staat in het teken van Sport en spel, met een lustrumeditie van het jaarlijkse Straten Volleybaltoernooi en een jeugd Sportzeskamp, beide in Park Oog in Al. De finale van het Volleybaltoernooi is op het festivalterrein, het grasveld naast de Dominicuskerk.

Lustrum Wijkfeest - zaterdag 16 juni 2018
Dé knaller van het Lustrum, een grandioos wijkfeest, zal op zaterdagavond worden georganiseerd. Wegens weergaloos succes vorig jaar, zal de Leuk dat je er bent Band optreden. Alle wijkbewoners van harte zijn uitgenodigd! Vanaf 21:00, naast de Dominicuskerk.

Wijkbrunch - zondag 17 juni 2018
Iedereen herinnert zich “De Langste Ontbijttafel” uit 2013. Het was de verbinding van mensen uit de wijk die het bijzonder maakte. Dit thema houden we daarom ook vast tijdens dit lustrum. Het verbinden van mensen, jong of oud, van iedere afkomst. Op zondag zal tussen 11:00-13:00 een brunch rond het Beethovenplein worden georganiseerd. Iedereen wordt uitgenodigd creatief te zijn door een bijzondere tafel te maken. Klik hier voor last minute informatie!

Receptie en Afsluiting - zondag 17 juni 2018
We sluiten het lustrum met een receptie in de middag gezellig af met onze bekende band "The Switch" op het festivalterrein, tussen 14:00 en 16:00.

Comité van Aanbeveling:

• Hans Kuperus