80 jaar Wijkvereniging

In 2018 is het zover, dan vieren we ons 80 jarig bestaan! Net als in 2013 proberen we er weer een bijzonder jaar van te maken voor de wijk.

Plaatsing Stolpersteine - 23 april 2018
Stolpersteine - struikelstenen in het Nederlands - is een project van de Duitse kunstenaar Gunter Demnig. Hij brengt gedenktekens aan op het trottoir voor de huizen van mensen die door de nazi’s gedeporteerd zijn. Op maandag 23 april zal Gunter Demnig bij enkele gedenkwaardige locaties in de wijk deze stolpersteine plaatsen. Op 4 mei, voor aanvang van de dodenherdenking, wordt een wandeling langs deze kleine monumenten georganiseerd.

Herintroductie boek Oog in Al
Wijkbewoners Janny Ruardy, Gerdie Snellers, Anna Wits, Sam Dekker en fotograaf Kees Rutten brengen in 2018 een vernieuwde uit- gave uit van het boek ‘Onder Ons Gezegd - een portret van de Utrechtse wijk Oog in Al’ met tal van nieuwe feiten. Dit boek zal op 15 juni worden gepresenteerd. U kunt hier alvast een boek reserveren.

Lustrum Grand Opening - vrijdag 15 juni 2018
Rond 18:00 starten we Lustrumweekend met een leuk programma voor de kinderen. Om 20:00 start een inhoudelijk programma, bestaande uit een rondetafelgesprek met interviews en verhalen uit de wijk en de herintroductie van het boek ‘Onder Ons Gezegd’. Dit wordt gevolgd door een spetterend optreden van de Utrechtse Studenten Big Band!

Lustrum Volleybal Toernooi en Jeugd Sportzeskamp - zaterdag 16 juni 2018
Zaterdag staat in het teken van Sport en spel, met een lustrumeditie van het jaarlijkse Straten Volleybaltoernooi en een jeugd Sportzeskamp!

Lustrum Wijkfeest - zaterdag 16 juni 2018
Dé knaller van het Lustrum, een grandioos wijkfeest, zal op zaterdagavond worden georganiseerd. Het is nog een verrassing, maar zeker is dat alle wijkbewoners van harte zijn uitgenodigd!

Wijkbrunch - zondag 17 juni 2018
Iedereen herinnert zich “De Langste Ontbijttafel” uit 2013. Het was de verbinding van mensen uit de wijk die het bijzonder maakte. Dit thema houden we daarom ook vast tijdens dit lustrum. Het verbinden van mensen, jong of oud, van iedere afkomst. Op zondag zal een brunch rond het Beethovenplein worden georganiseerd. Iedereen wordt uitgenodigd creatief te zijn door een bijzondere tafel te maken. We sluiten het lustrum rond 15:30 in de middag af met muziek op het festivalterrein. Binnenkort kunt u zich via deze site inschrijven.

Comité van Aanbeveling:

• Hans Kuperus