Intocht Sinterklaas

Datumzaterdag 25 november 2023

Ons lustrum jaar is voorbijgevlogen. We maken ons alweer op voor de laatste activiteit van het jaar: de komst van Sinterklaas. We hebben goed nieuws, ook dit jaar komt de stoomboot van Sinterklaas met heel veel lieve pieten speciaal naar Oog in Al om daar iedereen blij te maken. Wat een tof vooruitzicht!

Op zaterdag 25 november zijn jullie van harte welkom om Sinterklaas met z’n allen op de kade bij Buurten (Cereolfabriek) te ontvangen.
Komen jullie ook?

Kleurplaatwedstrijd
Elk kind droomt er vast van om een keer mee te rijden op een Sinterklaastrein. Deze droom kan uitkomen. We organiseren een kleurplaatwedstrijd en de winnaars mogen tijdens de intocht meerijden op de trein waar ook Sinterklaas op rijdt door de wijk. Alle kinderen van 4 t/m 9 jaar kunnen meedoen. Kinderen mogen zelf een leuke tekening maken in het thema Sint of zelf een leuke kleurplaat uitkiezen om in te kleuren.

De tekening kan tot uiterlijk 21 november worden ingeleverd bij Buurten de Fabriek. Bij het inleveren van de kleurplaat krijg je een gratis limonade. Zet op de kleurplaat je naam, leeftijd en het telefoonnummer en e-mail adres van je ouders.  Uiterlijk donderdag 23 november ontvangen alle winnaars uiterlijk bericht en de instructies over het vertrek van het treintje.

Sinterklaasfeest (kaartjes zijn uitverkocht)
Voor alle kinderen in de leeftijd van 4 t/m 9 jaar organiseren we een Sinterklaasfeest in de 2e Marnixschool. De kinderen kunnen om 15.00 uur worden gebracht bij de school om een ontzettend leuke Sinterklaasvoorstelling bij te wonen. De voorstelling heet: Ik wil hulppiet worden. De theatermakers van theater de Toverknol toveren de gymzaal om tot theater en nemen alle kinderen mee in het avontuur hoe je hulppiet kunt worden. De voorstelling duurt 45 minuten.

Vanaf 16.15 uur zijn alle ouders welkom. De kinderen kunnen dan nog genieten van een pietendisco en een Meet & Greet met Sinterklaas en zijn pieten. Sinterklaas loopt rond om op de foto te gaan met alle kinderen. Om 16.45 uur sluiten we de feestelijke middag af.

Kaartjes worden niet verkocht aan de deur, uitsluitend via de voorverkoop op de website of de link in deze nieuwsbrief. Vol = Vol

Programma:

13.00 uur Ontvangst op de kade bij de Kanaalweg (Buurten | Cereolfabriek)
13.00 - 13.30 uur DJ Brothers zorgen voor opwarmen komst Sint op de kade + om lekker warm te blijven tijdens het wachten verzorgt Buurten warme chocolademelk en glühwein
13.30 uur Aankomst Sinterklaas en Pieten met de stoomboot
13.45 uur Verzamelen prijswinnaars bij de kindertrein, tegenover Buurten
13.50 uur Optocht door de wijk, eindpunt 2e Marnixschool
15.00 uur Start Sinterklaasfeest met Sint in de 2e Marnixschool (alleen toegang met kaartje | zonder ouders | van 4 t/m 9 jaar)
16.15 uur Ouders zijn welkom om hun kinderen op te halen of op de foto te zetten voor een Meet & Greet met Sint
16.45 uur Afsluiting Sint in Oog in Al

We zoeken nog twee vrijwilige fotografen die het leuk vinden om de intocht voor ons vast te leggen. Kun je leuk fotograferen en vind je het leuk om ons te helpen? Neem dan snel contact met ons op.

Heel graag tot zaterdag 25 november op de kade!

Zie hier de route die de Sint zal afleggen vanaf de kade tot aan de 2e Marnixschool: