Sint Maarten

Datumvrijdag 11 november 2022

Beste leden,

Traditiegetrouw is er een parade in de wijk met Sint Maarten. Dit jaar wordt Sint Maarten bij ons in de wijk anders dan andere jaren gevierd. Vanwege de viering van Utrecht 900 jaar, is in de stad namelijk een grote Parade. Dat betekent niet dat Oog in Al het niet viert, maar wel op een andere manier dan jullie van ons zijn gewend.

Om op te warmen voor Sint Maarten worden leuke activiteiten georganiseerd:

Lampionworkshop

Op zondagmiddag 30 oktober tussen 14.00 - 16.00 of woensdagmiddag 2 november tussen 16.00 - 18.00 kun je in de Dominicuskerk gratis meedoen aan een lampionworkshop. Hier maak je je eigen lampion waarmee je op 11 november Sint Maarten kunt vieren. Kinderen vanaf 6 jaar kunnen meedoen tot maximaal 12 jaar. Het idee is dat kinderen zelfstandig meedoen onder begeleiding van een kunstenaar en begeleiders van de oranje- en wijkvereniging.

Aanmelden om mee te doen aan de lampionworkshop kan door middel van onderstaande formulieren. Je kunt je uiterlijk aanmelden tot 22 oktober a.s. Vol is vol.

Workshop 30 oktober 14:00 – 16:00 => Deze workshop zit helaas vol

Workshop 2 november 16:00 – 18:00 => https://forms.gle/42dK9ca2qH1RhFrL9

Vuurfeest

Op vrijdag 4 november is er van 17.00 - 20.00 uur een groot vuurfeest op het Berlijnplein in Leidsche Rijn. Hier kun je verschillende lichtsculpturen bewonderen, kijken en luisteren naar verschillende optredens en verhalenvertellers. Om op te warmen kun je dansen in de Stille kinderdisco, warme chocomelk drinken, soep of poffertjes halen en kijken naar het mega grote vuursculptuur dat wordt aangestoken!

11 november is de dag…

Zoals altijd kun je (met je eigen gemaakte) lampion zelf gewoon de wijk in en een mooie volle tas met lekkernijen bij elkaar zingen.

De Dominicuskerk opent vanaf 19:00 -zoals gebruikelijk- haar deuren voor de lekker warme chocomelk, koffie/thee. Dit jaar hebben we geen optocht in de wijk, daarvoor hebben we om 19:30 bij de Dominicuskerk een spetterende verrassingsact die in het thema van St Maarten staat. De kerk is ook het verzamelpunt voor goederen voor de voedselbank. Kun je wat missen? Lever dan je (houdbare) product in bij de kerk.

Stadsparade 11 november

Op vrijdag 11 November kun je naar de stadsparade toe in het centrum van Utrecht

In de stad vertrekt de verlichte parade om 18.00 uur vanaf het Spoorwegmuseum over de Singel naar het Moreelsepark. Hier komen ze rond 19.30 uur aan en is er nog een aanvullend programma met muziek, warme chocolademelk en véél gezelligheid. De parade bestaat uit lichtsculpturen, lampionnen, dans, clowns, muziek en nog veel meer.

Hebben jullie nog vragen? Stel ze gerust.

We hopen op mooie activiteiten en wensen jullie een heerlijke 11 november toe in de stad of bij ons in de wijk.