Voorstelling Ghetto

Georganiseerd doorHet Wilde Westen i.s.m. de Wijkvereniging
LocatieTheaterzaal Het Wilde Westen, E Meijsterlaan 1B, Utrecht
Datumzaterdag 4 mei 2019

Roerend Goed speelt voor en na de dodenherdenking het grotendeels op waarheid gebaseerde verhaal van de confrontatie tussen de SS-officier Kittel en de Joodse ghettoleider Jacob Gens. Met het machinegeweer in de aanslag dwingt Kittel de laatste joden van het ghetto in Wilna (het huidige Vilnius in Litouwen) toneel te spelen, te dansen op de rand van de afgrond. Maar het blijkt voor hen ook een manier om te overleven tijdens de Duitse bezetting. Het theater als houvast, als vlucht om de verschrikkingen van de oorlog heel even te vergeten.

Roerend Goed samen met muziek-ensemble Lahaka

De Israëlische schrijver Joshua Sobol heeft met Ghetto een ongelooflijk indrukwekkend stuk geschreven over menselijkheid en onmenselijkheid, over hoop, angst, liefde, wreedheid en twijfel.

Roerend Goed maakt hier, samen met het Utrechtse muziek-ensemble Lahaka, een onvergetelijke voorstelling van.

Oranje- en Wijkvereniging Oog in Al organiseert de dodenherdenking op het Beethovenplein. Na de herdenking is er tijd om naar Het Wilde Westen te lopen en aansluitende de voorstelling te zien.

Kaartverkoop (via EventBrite):