Dodenherdenking 2016

Dodenherdenkingskrans

Ook in Oog in Al herdenken wij op 4 mei met woorden, muziek en stilte. Traditiegetrouw staan we vanf 19:30 uur op het Beethovenplein stil bij allen die hun leven gaven voor onze vrijheid tijdens de 2e wereldoorlog en daarna, maar ook bij mensen die nu nog onderdrukt worden of in oorlog leven. Herdenken is in herinnering brengen, maar ook overbrengen en voortleven. Kinderen zijn daarom ook van harte welkom.

Programma maandag 4 mei 2015

19:30   Opening met muziek door Maartje Maria

19:32   Woord van welkom door wijkvereniging

19:38   Muziek door Maartje Maria

19:42   Aankomst estafette-fakkel-loop-ploeg uit Wageningen

met het bevrijdingsvuur

19:47   Toespraak door Anna Wits ‘Oog in Al tijdens de oorlog’

19:55   Muziek door Maartje Maria

19:58   Taptoe door Joost Hooyman op trompet

20:00   Twee minuten stilte

20:02   Wilhelmus 2 coupletten

20:04   Kranslegging door wethouder Victor Everhardt

20:05   Toespraak door wethouder Victor Everhardt

20:10   Muziek door Maartje Maria

20:15   Tijd om wat te drinken en na te praten

20:40   Einde

Dodenherdenking en Bevrijdingsdag zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. De ene dag stilstaan, de volgende dag weer vooruit gaan. Dodenherdenking in Oog in Al wordt mede dankzij de loopgroep Run-Inn op een bijzondere manier met Bevrijdingsdag verbonden. In een estafetteloop gaat een groep van ongeveer 20 mensen hardlopend naar Wageningen om ons Bevrijdingsvuur aan te steken, om het vervolgens weer naar het Beethovenplein te brengen.

Na gastsprekers en een muzikale bijdrage zal traditiegetrouw de taptoe worden geblazen. Na de twee minuten stilte is er het Wilhelmus en de kranslegging.

Foto's: klik hier..

Zie ook: http://www.4en5mei.nl/